Pagina's

vrijdag 26 juli 2013

Recipe: Mascarpone meets Oreo!

Een hele goedemorgen pumpkins! Hoop dat jullie allemaal in goede staat verkeren. Zo niet, dan weet ik vrijwel zeker dat daar na het zien/lezen/uitproberen van deze post, verandering in zal komen. Dit is namelijk een overheerlijk dessert die ook nog eens makkelijk te bereiden is. Allereerst zorg je er natuurlijk voor dat je de juiste benodigdheden in huis hebt:

Benodigdheden dessert:
Blauwe bessen
Aardbeien
Oreo koekjes
Yoghurt (kommetje)
Verse slagroom 250 ml
Mascarpone
3 eetlepels Suiker
1 zakje Vanillesuiker



  

 

Neem een schaal. Giet de slagroom hier in en klop de slagroom gedurende 5 minuten met een mixer. Zodra de slagroom wat steviger is geworden, klop je ook de yoghurt en de mascarpone erbij. Tenslotte voeg je de vanillesuiker toe en enkele eetlepels suiker. Mix het geheel nog even goed door en laat de schaal goed afkoelen in de koeling.

 

Was ondertussen het fruit. Maak schijfjes van de aardbeien en snijd de bessen door twee. Pak een mixer en mix de Oreo koekjes tot een fijn en stevig poedertje. Let op: Mix niet alle koekjes! Aan 5/6 Oreo koekjes heb je echt meer dan genoeg! Nu je alle voorbereidingen hebt getroffen, kunnen we beginnen met het opstellen van het dessert. Je kunt uiteraard altijd kiezen voor een andere samenstelling. Ik zal even uitleggen voor welke volgorde ik gekozen heb. Ik ben begonnen met een laagje aardbeien, Oreo poeder, nog een laagje aardbeien, twee eetlepels van de crème mix, een laagje aardbeien, twee eetlepels van de crème mix, een laagje bessen, vervolgens nog een eetlepel van de crème mix en tenslotte dek je het geheel af met wat Oreo poeder en eventueel wat chocolade saus. Snijd een aardbei door twee en zet die nog mooi aan de zijkant van het glas. Laat het geheel ietwat verharden in de koeling én dan is het dessert klaar om geserveerd te worden!

 


  
Dit was dan mijn overheerlijk dessert! Eerlijk waar, ik word er vrolijk van door er alleen al naar te kijken. Het dessert is geen zoete bom én daardoor perfect voor iedereen. Wat vinden jullie er van? Ziet het er niet zalig uit? Mochten er nog onduidelijkheden zijn, dan hoor ik dat graag! XOXO

7 opmerkingen:

  1. Lijkt me echt heerlijk! Wat een leuk recept!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het ziet er echt ontzettend lekker uit!
    Misschien ga ik dit wel is een keer uit proberen.
    Ik laat je weten als ik dat doe.

    Liefs, Jet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ken je dat toetje van Vapiano? Het is een soortgelijke creatie, hihi. Laat het me inderdaad weten als je 'm hebt gemaakt! x

      Verwijderen
  3. Oh my, ik begin spontaan te kwijlen. Lijkt me echt lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er heerlijk uit! Leuke blog heb je!

    BeantwoordenVerwijderen