Pagina's

zaterdag 20 oktober 2012

The Cuppiest Cupcakes: Strawberry Vanilla.

Hi, there. Vandaag ben ik lekker aan de slag gegaan met Cup Cakes! Een klein cake dat zoveel liefde weet uit te stralen. En natuurlijk ben ik zo attent om het recept met jullie te delen. Ik heb twee soorten cupcakes gemaakt: Aardbeien Vanille Cup Cakes en Bon Bon Bloc Cup Cakes. Ik zal beginnen met de:

Aardbeien Vanille Cup Cakes!

 



 
Benodigdheden:
Dr. Oetkers Mix voor vanille muffins
Dr. Oetker roze glazuur
2 eieren
50 ml water
125 gram boter
1 druppel vanille aroma
1 zakje bakpoeder

Mix het beslag, de eieren, het water, de boter, de bakpoeder en het druppeltje vanille aroma tot een fijn geheel. Stop de Cup Cakes vormpjes in de bakplaat en verdeel het beslag over de vormpjes. Snijdt wat aardbeien door de helft of kleiner en leg deze op het beslag. Vervolgens dek je de aardbei met een nieuw laag beslag. Ieder heeft zijn voorkeur wat fruit en cake betreft.. Je kan er ieder stuk fruit tussen stoppen die je maar wilt. Denk aan: Frambozen, bessen etc. 



De cakes bak je goudbruin in een voorverwarmde oven op 160 graden gedurende 16 minuten. Ter controle of de cakes klaar zijn: Druk voorzichtig op de bovenkant, veert het terug, dan zijn ze klaar. Wat de topping betreft heb ik gekozen voor een roze zoete glazuur met parels en een aardbei! Zoals ik vaker zeg, laat je creativiteit de vrije loop! 

Het resultaat: 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten